Badania rynku gier komputerowych w Polsce i na świecie

Badania rynku gier komputerowych video

Gry komputerowe to towar, który od kilku ładnych lat robi prawdziwą furorę. I nie są to tylko puste słowa, lecz fakty stwierdzone na podstawie badań rynku gier. Tego typu pomiary przeprowadzane są na całym świecie. Co z nich wynika? Po pierwsze, że jego wartość jest ogromna, a po drugie, że należy do jednego z najbardziej innowacyjnych obszarów przemysłu.

Aspekt finansowy badań rynku gier video

Badania rynku gier w dużej mierze koncentrują się na aspekcie finansowym, który pozwala patrzeć na ten rynek nie tylko z perspektywy rozrywki, ale również prowadzenia biznesu czy rynku pracy. Nie da się bowiem ukryć, że rynek ten ma ogromne zapotrzebowanie na pełnych kreatywności i zaangażowania pracowników. Tworzy miejsca pracy tysiącom grafików, programistów czy chociażby testerów.

O jakich pieniądzach mówimy?

Badania rynku gier komputerowych przeprowadzone na początku 2016 roku wykazały, że światowy rynek gier wart jest ponad 90 miliardów dolarów. No i nie da się ukryć, że suma ta robi ogromne wrażenie. Co więcej, przewiduje się, że w roku 2017 może zyskać wartość bliską 100 miliardom dolarów. A jak to wygląda w Polsce? W 2016 roku wartość polskiego rynku gier komputerowych szacowana była na około 1,5 mld złotych. I też notuje tendencje wzrostowe.

Polacy doceniani nie tylko w Polsce

Choć spośród wszystkich krajów świata Polska zajmuje 19 miejsce w globalnym rankingu rynku gier komputerowych, mamy coś, czego nie ma wiele innych krajów. A jest to potencjał i kreatywność naszych grafików, programistów i scenarzystów. Wiele polskich gier odnosi światowe sukcesy. Według badań rynku gier od pewnego czasu nasze gry stanowią prawdziwy hit eksportowy.

Badania na krajowym rynku

Polscy producenci gier, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nasze gry są na najwyższym światowym poziomie, już dawno przestali tworzyć z przeznaczeniem wyłącznie na rynek lokalny. Dlatego też zlecają oni analizy rynku globalnego pod kątem preferencji czy oczekiwań graczy. Dotyczy to zarówno gier wytwarzanych na komputery PC, gier na konsole, jak i gier mobilnych. Dzięki tym badaniom producenci wiedzą, z czym na rynek wejść, aby odniosło sukces. I wiedzą też, że rynek globalny dynamicznie rośnie, poszerzając zapotrzebowanie na różnego rodzaju gry.

Chcesz wiedzieć, czy warto inwestować w nową grę? A może zastanawiasz się, jakie zmiany i trendy będą determinować w najbliższym czasie rynek gier. Jeśli tak, zapytaj tych, którzy potrafią ten rynek dokładnie zbadać i dokonać jego rzetelnej analizy z wyciągnięciem wniosków na przyszłość.