Badanie marketingowe rynku kawy w Polsce

Kawa wciąż jest jednym z najchętniej spożywanych napojów w naszym kraju. W dalszym ciągu kluczowa pozostaje jednak znajomość grupy osób, które regularnie ją spożywają, aby móc przygotowywać dla nich jeszcze lepszą ofertę. W tym celu przeprowadza się badania marketingowe rynku kawy pozwalające na dogłębniejsze poznanie tej branży.

 

Preferencje spożywania kawy

 

Kawa może być spożywana na kilka różnych sposobów, przy czym z analiz Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® wynika, że najwięcej, bo 7 na 10 osób wybiera kawę z mlekiem. Wersję czarną preferuje natomiast co 10 ankietowany. Takie informacje można wykorzystać np. do reklamowania konkretnego rodzaju kawy jako tego, który idealnie sprawdza się do łączenia z mlekiem, również roślinnym.

 

Kolejną kwestią w przypadku spożywania kawy jest to, jakie jej rodzaje są wybierane najczęściej. Od lat wzrasta spożycie kawy sprzedawanej w kapsułkach co oznacza, że rynkowi giganci nie mogą pozwolić sobie na deprecjonowanie tego segmentu.

 

Pokazuje to, jak szerokie spektrum informacji pozwala uzyskać badanie marketingowe rynku reklamy i jak ważnym narzędziem jest ono do planowania działań przedsiębiorstwa.

 

Używanie akcesoriów do przygotowywania kawy

 

Z badania Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® wynika również, że 67 proc. respondentów kawę pije w domu. Istotną informacją jest ponadto to, że około 75 proc. osób posiada ekspres do jej przygotowywania. Implikacje z tego płynące mogą posłużyć jednak nie tylko producentom kawy, ale również producentom ekspresów. Okazuje się bowiem, że osoby z nich korzystające przywiązują wagę przede wszystkim do takich kryteriów jak prosta obsługa, łatwość czyszczenia oraz możliwość spieniania mleka.

 

Korzyści z przeprowadzenia badania marketingowego rynku kawy

 

Powyższe przykłady doskonale obrazują zalety wynikające z przeprowadzania badań marketingowych rynku kawy. Główne z nich to:

 

  • poznanie preferencji klientów i tym samym przygotowywanie produktów dopasowanych do ich potrzeb,
  • przygotowywanie efektywniejszych, sprzedających komunikatów marketingowych,
  • wzmocnienie wizerunku marki na tle konkurentów i tym samym zwiększenie wolumenu sprzedaży,
  • znalezienie nisz produktowych i nowych szans na zwiększenie sprzedaży.

 

Jak przeprowadza się badania marketingowe rynku kawy?

 

Metod przeprowadzania badań marketingowych jest wiele i dobiera się je w zależności od różnych kryteriów. W podjęciu odpowiedniej decyzji co do metody pomogą Państwu eksperci Biostat®, którzy wesprą też w opracowaniu hipotez badawczych stricte do potrzeb przedsiębiorstwa.

 

Zajmą się oni także opracowaniem pytań ankietowych, a także późniejszym przetworzeniem wyników badania marketingowego rynku kawy. Ten ostatni etap jest absolutnie kluczowy, aby z analizy wydobyć wszystkie użyteczne dane i na ich podstawie opracować konkretne strategie działania.

 

Jeśli są Państwo zainteresowani przeprowadzeniem badania marketingowego rynku kawy, zapraszamy do współpracy z ekspertami firmy Biostat®. Dzięki 16-letniemu doświadczeniu oraz współpracy ze specjalistami z różnych branż zagwarantuje ona, że zleceniodawca uzyska wszystkie najpotrzebniejsze dane.